تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 14:56
کد خبر : 61586

سه هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان بازدید کردند

سه هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان بازدید کردند

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : سه هزار نفر در تاریخ پنجم خردادماه از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان بازدید کردند. ولی جهانی روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه این رقم در مقایسه با تعطیلات عید فطر سال گذشته غیرقابل مقایسه است افزود: این

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : سه هزار نفر در تاریخ پنجم خردادماه از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان بازدید کردند.

ولی جهانی روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه این رقم در مقایسه با تعطیلات عید فطر سال گذشته غیرقابل مقایسه است افزود: این رقم در تعطیلات عید فطر سال گذشته ۳۸۲ هزار و ۷۴۵ نفر بوده است؛ اما موزه ها و بناهای تاریخی پس از یک مدت چند ماهه تعطیلات کرونایی تازه در روز پنجم خرداد با رعایت پروتکل بهداشتی به روی مردم گشوده شد.
وی اظهار داشت: ۱۷ موزه در استان فعال است که پنج مورد آن زیر نظر این اداره کل قرار داد.
جهانی بیان کرد: دستورالعمل بهداشتی سفر هوشمند در ایام کرونا به همه تاسیسات گردشگری ابلاغ و نظارت و بازرسی های لازم برای اطمینان از حسن اجرای این دستورالعمل آغاز شده است.
گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.
سفر هوشمند کاهش چشمگیر اقامت گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان را طی روزهای سی ام اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه در پی داشت ؛بطوریکه طی این مدت ۹۸ هزار و ۸۸۶ نفر در تاسیسات اقامتی استان ساکن شدند حال آنکه این رقم در جشن فطر سال گذشته دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر بود.
استان گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ مجتمع رفاهی بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.